.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حجاج ایرانی و مظلومیت شیعیان بحرینی
علیرضا قلی زاده
حجاج ایرانی و مظلومیت شیعیان بحرینی

شاید بتوان گفت خیزش مسلمانان کشورهای اسلامی عربی بر علیه حاکمان خود و شکل گیری نهضت های اسلامی در کشورهای تونس،مصر،یمن،لیبی،بحرین و... امری بی سابقه و یا بسیار کم سابقه در طول نیم قرن اخیر است.مسلمانان این کشورها با الگو قرار دادن نهضت انقلاب اسلامی ایران و بپا خواستن بر علیه سیاست های حکمرانان خود که گماشتگان کشورهای استکباری اند نشان دادند که در پی تغییر و سقوط نظام های دیکتاتوری خود می باشند.(الشعب یرید اسقاط النظام)
با مروری کوتاه بر حوادث و رویدادهای این چند ماه مشخص می شود یکی از شدید ترین و فاجعه آمیزترین برخوردهایی که بر علیه این مسلمانان شده و می شود در کشور شیعه نشین بحرین در حال اتفاق است.
در این کشور رژیم آل خلیفه ملعون با حمایت و همراهی آل سعود قاتل در حال دست زدن به جنایت هایی است که شنیدن آن دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.اگر چه ابعاد کامل این جنایات به خاطر سانسور شدید اخبار در آن کشور به طور کامل آشکار نشده است اما اطلاعات و اخبار موثق دریافتی از آن کشورها حکایت از کشتار زنان و مردان و حتی کودکان شیعه،تهدید به تجاوز بانوان و دختران و ربایش بی واهمه آنان،کشف حجاب از زنان شیعه،تخریب مساجد و حسینیه ها،حمله به عزادارن فاطمی،آتش زدن قرآن،استفاده از تجهیزات غیر متعارف نظامی بر علیه شیعیان مظلوم آن کشور را داشته که بیانگر عمق کینه ورزی حاکمان دجال این دو کشور بر علیه شیعیان می باشد.
آنچه در این میان بسیار باعث تعجب است کینه ورزی دولت حاکم عربستان و گماشتگان آنان بوده که به نظر می آید با این رفتار خود حتی درپی نسل کشی شیعیان مظلوم بحرین هستند.
حاکمان گستاخ عربستانی و همراه دیرین دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با انواع کمک های مالی و انسانی خود حتی گوی رقابت در سرکوب مردم مظلوم بحرین را از دولت آل خلیفه ربوده و این چنین بی مهابا به این جنایت ها دست می زنند.
با این مقدمه اجمالی و مشخص شدن ابعاد حیوانی گماشتگان دولت آل سعود در حمایت بی چون و چرا در نسل کشی شیعیان بحرین و کمک گسترده مالی آنان در این سرکوب ها باید گفت یکی از عمده ترین محل های درآمدی کشورعربستان که هم اکنون صرف کمک به کشتار شیعیان بحرین و سرکوب نهضت های اسلامی در کشورهای عربی می شود از محل ورود حجاج به مکه مکرمه و مدینه منوره بوده که سالانه سود سرشاری را نصیب دولت و حکمرانان آل سعود می نماید.
نگاهی به تعداد افراد حج گذار عمره و تمتع در این کشور گویای این مطلب است که در سال 1389 کشور عربستان از محل حج مبلغ بیش از 9 میلیارد دلار درآمد کسب کرده که یک و نیم میلیارد دلار از این رقم مربوط به خرید کالاهای ساخت داخل این کشور بوده است.
حال باید پرسید این کالاها از سوی چه کسانی خریده می شود؟با بررسی سوابق اعزام حجاج ایرانی به کشور عربستان مشخص می شود سالانه تعداد فراوانی از ایرانیان به سفر زیارتی مکه و مدینه اعزام شده و با هزاران بار تاسف باید گفت آنچنان در برخی مواقع حجاج عزیز غرق در تهیه سوغات و کالاهای عربستانی و کشورهای استکباری شده که هدف اصلی سفر را فراموش می کنند.
آری کافیست تنها برای هر ایرانی اعزامی بطور میانگین مبلغ سیصد هزار تومان برای خرید کالا و سوغات در نظر گرفته و در تعداد کل زائرین ضرب نماییم.حال حاصل این پول میلیاردی به جیب چه کسانی می رود؟آیا براستی نمی توان با برنامه ریزی شایسته به جای خروج این همه سرمایه از مملکت راهکار درست تری اندیشید؟آیا حجاج عزیز ایرانی حداقل با نخریدن کالا در کشور عربستان نمی توانند به اندازه خود اعلام همدردی با شیعیان مظلوم بحرین داشته باشند؟آیا روشنگری ابعاد فجایع نیروهای آل سعود جنایتکار در بحرین برای زائرین ایرانی نمی تواند راهنمای خوبی جهت شناخت این دست نشاندگان آمریکایی باشد؟
امید است ممسئولین ذیربط با برنامه ریزی مناسب در جهت حل این مسئله بزرگ اهتمام بیشتری به خرج داده تا انشاااله در حد وسع و توان خود بتوانیم یاری کننده شیعیان بحرین و دیگر مسلمانان آزادیخواه در اقصی نقاط جهان باشیم.
علیرضا قلی زاده(بنچاق)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 3 ارديبهشت 1390
چه عجب شمال نیوز از خواب بیدار شد و بجای تفرقه انداختن به یاد دنیای اسلام و شیعیان بحرین افتاد
نا شناس 27 ارديبهشت 1390
مگرنه این است که نیروهای نظامی برون مرزی ایران هرکجا صدای مظلومی در جهان بلند شود بپامیخیزد....چرا در این مسئله به کمک شیعیان بحرین نمیروند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 28 ارديبهشت 1390
شايد اين نيروها فقط غزه وفلسطينو مظلوم ميدونن وشيعيان بحرين و....راشامل نميدونن.......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.53 seconds.